Wednesday, May 27, 2009

at 11:55 PM Labels: , Posted by nyimuyar


CIRCLE MRT LINE
ေမလ ၂၇ ရက္ေန့ မနက္မွာ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံရဲ့ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းသစ္ ကို စင္ကာပူ ဒု၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ နဲ့ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီး တာ၀န္ယူတားတ့ဲ Teo Chee Hean က ဖြင့္လွစ္ေပးလိုက္ပါၿပီ။ လိေမၼာ္ေရာင္ နဲ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အဲ့ဒီ SMRT ရထားလိုင္းကို ဆုိက္ကယ္လိုင္း (စီစီအယ္လ္) လို ့ ေခၚၿပီး စင္ကာပူ ႏိုင္ငံရဲ့ စတုတၳေျမာက္ ရထားလိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အခုဖြင့္လွစ္လိုက္တာဟာ ရထားလိုင္းတခုလံုး ရဲ့ ပထမအဆင့္ လမ္းပိုင္းပါပဲ။ အမ်ားျပည္သူကို ေမလ ၂၈ရက္ ၾကာသာပေတးေန့ မွစတင္ျပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးကာ ေျပးဆြဲေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လိေမၼာ္ေရာင္ ဆုိက္ကယ္လိုင္း ဟာ တလိုင္းလံုး ေျမေအာက္မွာပဲ ရွိတဲ့ ရထားလိုင္း ျဖစ္ၿပီး ဘူတာေပါင္း ၂၉ ဘူတာနဲ့ အရွည္ ၃၃.၃ ကီလိုမီတာ ရွည္လွ်ားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒိုဘီေဂါက္ဘူတာ ကေန စတင္ကာ ဟားဘားဖရန္ ့ဘူတာမွာ အဆံုးသတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယခု ဖြင့္လွစ္လိုက္တဲ့ ပထမလမ္းပိုင္း မွာေတာ့ ၅ကီလိုမီတာ အရွည္နဲ့ ဘူတာ ၅ ဘူတာပဲ ၀န္ေဆာင္မွဳ ေပးႏိုင္ဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုက္ကယ္လိုင္းကို လမ္းပိုင္း ၅ ပိုင္းခြဲျခား တည္ေဆာက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

မနက္ျဖန္ခါ ေမလ ၂၈ မွာ အမ်ားျပည္သူေတြ အတြက္ စတင္ဖြင့္လွစ္မယ့္ လမ္းပိုင္းဟာ အနီလိုင္းအနီး မွာ ရွိတဲ့ ေမရီေမာင့္ ဘူတာကေန စၿပီး ဘိရွန္း၊ လိုေရာင္ခြၽန္၊ ဆရီရန္ဂြန္း နဲ့ ဘာတလီ ဘူတာမွာ ဂိတ္ဆံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လာမယ့္ စက္တင္ဘာလမွာ အကုန္လံုးနီးပါး ၿပီးစီးမယ္ လို ့ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း LTA က ထုတ္ျပန္သြားပါတယ္။

အခုဖြင့္လွစ္တဲ့ ပထမအဆင့္ လမ္းပိုင္းမွာ တရက္ကို ခရီးသည္ ငါးေသာင္းခြဲေလာက္ စီးနင္းၾကမယ္လို ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္းနဲ့ တလိုင္းလံုး ၿပီးစီးပါက တရက္ကို ခရီးသည္ ငါးသိန္းခန့္ စီးနင္းႏိုင္မယ္ လို ့ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္းကုိလည္း SMRT က သတင္းထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

အခုလက္ရွိ ခရမ္းေရာင္ လိုင္းနဲ့ ေစ်းႏွဳန္းအတူတူ ယူထားတဲ့ လိေမၼာ္ေရာင္ ဆိုက္ကယ္လိုင္းမွာ လည္း ခရမ္းေရာင္ လိုင္းက ရထားလိုမ်ိဳး ေတြကိုပဲ သံုးထားပါတယ္။ တခုထူးျခားတာက ရထားတစီးကို တြဲ သံုးတြဲပဲ ပါမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားတစီးလံုး ခရီးသည္ ၉၃၁ဦး စီးနင္းလုိက္ပါႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး ထိုင္ခံု ၁၄၈ ခံု ပါရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ရထားတြဲေတြကို ျပင္သစ္ႏိုင္ငံက Alstom Metropolis က တည္ေဆာက္ေပးထားတဲ့ Alstom Metropolis C830 ေမာ္ဒယ္ ရထားေတြ ျဖစ္ၿပီး တနာရီကို အျမန္ဆံုး ကီလို ၉၀ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီ ရထားေတြကို ရပ္နားထိန္းသိမ္းဖို ့ရာအတြက္ ကမ္ဘာ့အၾကီးဆံုး ေျမေအာက္ ရထားရပ္နား ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး စခန္း Kim Chuan Depot ကိုလည္း မတ္လ ၄ ရက္ေန့ကမွ တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ Kim Chuan Depot ကို စင္ကာပူေဒၚလာ ၂၉၇ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ၿပီး စံညႊန္းျပည့္ လံုျခံဳေရး စံနစ္ေတြ တပ္ဆင္ထားတယ္လို ့ သိရပါတယ္။

ဒုတိယ အဆင့္အေနနဲ့ ေနာက္ထပ္ ၆ ဘူတာ မၾကာခင္မွာ ဖြင့္ဦးမယ္လို ့ သိရၿပီး အဆိုပါဘူတာမ်ားကေတာ့ (Dhoby Ghaut, Bras Basah, Esplanade, Promenade, Stadium and Tai Seng) ဘူတာမ်ားျဖစ္မယ္လို ့ နီးစပ္သူေတြက ခန့္မွန္းထားၾကပါတယ္။ လိေမၼာ္ေရာင္ ဆိုက္ကယ္လိုင္း တလိုင္းလံုး ၿပီးစီးသြားတဲ့အခါ ကမ္ဘာ့ အရွည္ဆုံးေမာင္းသူမဲ့ အလိုအေလွ်ာက္ထိန္းေက်ာင္း သြားတဲ့ ရထားလိုင္း အျဖစ္ မွတ္တမ္း ၀င္မွာျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္လို့ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလက နီးကိုလ္းဟိုင္းေ၀း သာ မၿပိဳက်ခဲ့ရင္ အခုထက္ ေစာၿပီး ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ ပထမ အဆင့္ ကို အသံုးျပဳ ၀န္ေဆာင္မွဳ ေပးႏိုင္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မူလ စီမံကိန္းအတိုင္း လာမယ့္ ႏွစ္မွာ လိေမၼာ္ေရာင္ စီစီအယ္ တလိုင္းလံုးကို အၿပီးသတ္ ဖြင့္လွစ္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ညီမူရာ ...

အခ်က္အလက္မ်ားကို
၀ီကီ
အယ္တီေအ
အက္စ္အမ္အာတီ
SMRT ေျမပံုအသစ္
ရထားတြဲမ်ား
ကင္ခြၽမ္ဒီပို ့
photos from: wiki and smrt

Share

2 comments:

  1. Thz for your info...:)

  1. အဲဒီလိုင္းဘက္ကို မေရာက္ျဖစ္ေသးဘူး။ အလုပ္နဲ႕အိမ္နဲ႕ လံုးလည္ ခ်ာလည္ လိုက္ေနေတာ့ ဘယ္ေန႕ေတာ့ ေရာက္မလဲဆိုတာေတာ့ မသိေသးဘူး။